BESLENMEYLE KANSER RİSKİNİ NASIL ÖNLEYEBİLİRSİNİZ ?

BESLENMEYLE KANSER RİSKİNİ NASIL ÖNLEYEBİLİRSİNİZ ?

Kanseri tedavi edecek veya önleyecek hiçbir sihirli yiyecek veya diyet bulunmamasına rağmen, diyetiniz de dahil olmak üzere yaşam tarzınız hastalığa yakalanma riskinizi azaltmada büyük bir fark yaratabilir. Eğer şuanda kanserle mücadele ediyorsanız doğru diyeti benimseyerek dayanıklılığınızı arttırıp, duygu durumunuzu yükseltebilirsiniz. Kanser riskinizi artıran yiyeceklerden kaçınarak ve bağışıklık sisteminizi destekleyenlerden daha fazla yiyerek sağlığınızı daha iyi koruyabilir ve kanser ve diğer hastalıklarla mücadele etme yeteneğinizi artırabilirsiniz.

KANSER VE DİYET NASIL BAĞLANTILIDIR ?

Genetik ve çevre gibi bazı kanser riski faktörleri kontrolünüz dışındadır ancak araştırmalar, yaşam boyu kanser riskinin yaklaşık% 70'inin diyetiniz de dahil olmak üzere değiştirme gücünüzün içinde olduğunu göstermektedir. Sigarayı bırakmak, alkolü sınırlamak, sağlıklı bir kiloya ulaşmak ve düzenli egzersiz yapmak, kanseri önlemede harika adımlardır. Sağlıklı bir diyet benimsemek de hayati bir rol oynayabilir. Araştırmalar, katı sebep-sonuç ilişkileri yerine, belirli gıdalar ve kanser arasındaki ilişkileri işaret etmektedir. Örneğin, meyveler, sebzeler ve zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar açısından zengin geleneksel bir Akdeniz diyeti yemek, meme kanseri de dahil olmak üzere çeşitli yaygın kanserler için riskinizi düşürebilir. Tersine, günlük işlenmiş et porsiyonunu içeren bir diyet kolorektal kanser riskinizi arttırır.

Ailenizde kanser öyküsü varsa, diyetinizde ve davranışlarınızda küçük değişiklikler yapmanız uzun vadeli sağlığınız için büyük bir fark yaratabilir. Zaten kanser teşhisi konduysa, besleyici bir diyet yemek ruh halinizi desteklemenize ve bu zorlu zamanlarda vücudunuzu güçlendirmenize yardımcı olabilir.

KANSERDEN KORUYUCU DİYET İÇİN BASİT ÖNERİLER

Birçok kanser türü ve diğer ciddi hastalıklar riskini azaltmak, diyetinizi çeşitli antioksidan bakımından zengin meyve ve sebzeler, fındıklar, fasulye, kepekli tahıllar ve sağlıklı yağlar etrafında oluşturmayı amaçlar. Aynı zamanda, işlenmiş ve kızartılmış gıdaların, sağlıksız yağların, şekerlerin ve tükettiğiniz rafine karbonhidrat miktarını sınırlamaya çalışın.

RİSKİ ANTİOKSİDANLARLA AZALT

Bitki bazlı gıdalar antioksidanlar bakımından zengindir. İmmün sistemi güçlendirir ve kanser hücrelerine karşı korumada rol oynar.

Yüksek meyve içeren diyet mide ve akciğer kanserine karşı koruyucu eki gösterir.

Havuç, brüksel lahanası ve kabak gibi karotenoid içeren sebzelerle beslenmek, akciğer, ağız, farenks ve gırtlak kanseri riskini azaltabilir.

Brokoli, ıspanak ve fasulye gibi nişastasız sebzelerle yüksek diyetler mide ve yemek borusu kanserine karşı korunmaya yardımcı olabilir

Portakal, çilek, bezelye, dolmalık biber, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve C vitamini yüksek olan diğer yiyecekleri yemek yemek borusu kanserine karşı da koruma sağlayabilir.

Domates ve karpuz gibi likopen içeriği yüksek gıdalar prostat kanseri riskini düşürebilir.

DİYETİNİZE DAHA FAZLA MEYVE VE SEBZE EKLEYİN

Şu anda, çoğumuz tavsiye edilen günlük minimum beş porsiyon meyve ve sebze yetersiz kalmaktadır. Diyetinize daha fazla şey eklemek için, mümkün olduğunca doğal hallerine en yakın şekilde tüketmeye çalışın. Örneğin, elma suyu içmek yerine soyulmamış bir elma yiyin.

Kahvaltı: Tam tahıllı, az şekerli kahvaltı gevreğine (yulaf ezmesi gibi) taze meyve, tohum ve fındık ekleyin.

Öğle Yemeği: En sevdiğiniz fasulye ve bezelye ya da diğer sebzeler ile dolu bir salata yiyin. Tam tahıllı sandviçe marul, domates ve avokado ilave edin. Havuç, lahana turşusu veya meyvelerle öğünü zenginleştirin.

Atıştırmalıklar: Dışarı çıkarken bir elma veya muz alın. Havuç, kereviz, salatalık ve biberleri yoğurtlu sosla tüketerek çeşitlilik sağlayın. Fındık ve kuru meyvelerden oluşan sağlıklı barlar yaparak güzel atıştırmalıklar elde edebilirsiniz.

Akşam Yemeği: Makarnanız için taze veya dondurulmuş sebzelerden oluşan bir sos hazırlayın.

Tatlı: Meyve içeren tatlılar tercih edin.

LİF İÇERİĞİ YÜKSEK GIDALAR TÜKETİN

Lif; meyvelerde, sebzelerde ve tam tahıllarda bulunur ve sindirim sisteminizin temiz ve sağlıklı kalmasında önemli rol oynar. Kansere neden olan bileşiklerin, zarar vermeden sindirim sisteminizden geçmesine yardımcı olur. Lif bakımından yüksek bir diyet yemek kolorektal kanseri ve mide, ağız ve farenks dahil olmak üzere genel sindirim sistemi kanserlerini önlemeye yardımcı olabilir.

SAĞLIKLI YAĞLAR TERCİH EDİN

Kurabiye, kraker, kek, turta, pizza hamuru, patates kızartması, kızarmış gibi paketlenmiş ve kızartılmış yiyeceklerde bulunan trans yağdan veya kısmen hidrojenlenmiş yağdan kaçının.

Kırmızı et ve süt ürünlerinden doymuş yağları günlük kalorilerinizin% 10'undan fazla tüketmeyin.

Balık, zeytinyağı, fındık ve avokado gibi doymamış yağları beslenmenizde daha çok kullanın. Ayrıca somon, ton balığı ve keten tohumlarında bulunan Omega-3 yağ asitleri iltihaplanmaya karşı savaşabilir ve beyin ve kalp sağlığını destekleyebilir.

ŞEKERİ VE RAFİNE EDİLMİŞ KARBONHİDRATLARI AZALTIN

Kan şekerinde hızlı ani yükselmeye neden olan rafine karbonhidrat tüketmek, prostat kanseri riskinin yanı sıra diğer ciddi sağlık problemleri ile de % 88 oranında bağlantılıdır.

Şekerli meşrubatlar, şekerli tahıllar, beyaz ekmek, pizza ve pizza gibi işlenmiş yiyecekler yerine, tam buğday veya çok tahıllı ekmek, kahverengi pirinç, arpa, kinoa, kepekli tahıl, yulaf ezmesi ve nişastalı olmayan sebzeler gibi rafine edilmemiş tam tahıllar tercih edilirse kolorektal ve prostat kanseri riskini azaltabilir ve sağlıklı bir kiloya ulaşmanıza yardımcı olabilir.

İŞLENMİŞ ET TÜKETİMİNİ SINIRLANDIRIN

Birçok farklı çalışma, kanser riski ile pastırma, sosis, sosisli sandviç, biberli ve salam gibi işlenmiş etleri yemek arasında bir bağlantı kurmuştur. Bir günde yaklaşık 50 gram işlenmiş et, kolorektal kanser riskinizi % 20 artırır. Bu durum nitrat koruyuculardan veya etin işlenmesinde kullanılan diğer maddelerden kaynaklanıyor olabilir.

En güvenli et tercihi, sadece kırmızı ete güvenmek yerine, balık, tavuk, yumurta, fındık ve soya gibi diğer protein kaynaklarını tüketerek işlenmiş et miktarını sınırlamak ve diyetinizi değiştirmektir.

YİYECEKLERİNİZİ SAĞLIKLI YOLLARLA HAZIRLAYIN

Sağlıklı gıda seçimi, kanseri önlemede tek önemli faktör değildir. Ayrıca yiyeceklerinizi nasıl hazırladığınız, sakladığınız ve pişirdiğiniz de önemlidir.

Sebzeleri pişirirken sadece yumuşayana kadar buharda pişirin. Aşırı pişmiş sebzeler, vitaminlerin ve minerallerin çoğunu giderir. Sebzeleri kaynatırsanız, tüm vitaminleri aldığınızdan emin olmak için pişirme suyunu bir çorbada veya başka bir tabakta kullanın.

Tüm meyve ve sebzeleri yıka. Yıkamak için bir sebze fırçası kullanın. Yıkama, tüm pestisit kalıntısını ortadan kaldırmaz, fakat azaltacaktır.

İmmün arttırıcı otlar ve baharatlarla lezzetlendirin. Sarımsak, zencefil ve köri tozu sadece lezzet katmakla kalmaz, aynı zamanda kansere karşı koruyucur. Diğer iyi seçenekler zerdeçal, fesleğen, biberiye ve kişniş. Bunları çorbalarda, salatalarda ve güveçlerde kullanmayı deneyin.

KANSEROJENLERİ AZALTMAK İÇİN İPUÇLARI

Kanserojenler gıdada bulunan kansere neden olan maddelerdir. Pişirme veya muhafaza işlemi sırasında ve yiyeceklerin bozulmaya başlamasından dolayı oluşabilir. Kanserojen olan yiyeceklerin örnekleri, kurutulmuş ve korunmuş etlerdir (örneğin pastırma, sosis, sığır eti sarsıntılı). Yanmış veya kömürleşmiş etler, tütsülenmiş gıdalar ve küflenmiş olan yiyecekler.

Kanserojene maruz kalmayı azaltmak için:

Yağları yüksek ateşte pişirmeyin. Düşük ısıda pişirme (240 dereceden az) yağların kanserojen hale gelmesini önler. Derin kızartma, tavada kızartma ve sote yapmak yerine fırınlama, kaynatma, buharda pişirme gibi daha sağlıklı yöntemleri tercih edin.

Etleri yakmak veya kızartmak kanserojen maddeler oluşturur. Mangal yapmayı tercih ederseniz, eti fazla pişirmeyin ve uygun sıcaklıkta pişirdiğinizden emin olun.

Yağlar sıcağa, ışığa ve havaya maruz kaldıklarında çabucak bozuldukları için hava geçirmez kaplarda serin ve karanlık bir yerde saklayın.

Aflatoksin içerdiği için küflü görünen veya kokan yiyeceklerden kaçının. Aflatoksin, küflü yerfıstığında en yaygın olarak bulunan güçlü bir kanserojen maddedir. Buzdolabında veya derin dondurucuda tutulursa, fındıklar daha uzun süre taze kalacaktır.

Mikrodalgada ne yazdığına dikkat et. Yiyecekleri ısıtırken her zaman mikrodalga güvenli kaplar kullanın.

KANSERDEN KORUNMAK İÇİN DİĞER İPUÇLARI

Diyetiniz kanseri önlemede merkezi olmakla birlikte, diğer sağlıklı alışkanlıklar riski daha da düşürebilir:

Her gün en az 30 dakika boyunca fiziksel olarak aktif olun. Fiziksel aktivite kolon, endometrial ve postmenopozal meme kanseri riskini azaltır. Zevk alacağınız bir aktivite bulup onu günlük hayatınızın bir parçası yapmak işinizi kolaylaştırabilir.

Alkollü içecekleri sınırlayın. Tüketimi, erkekler için günde iki, kadınlar için ise günde bir kadehten fazla içmeyecek şekilde sınırlandırın.

Mümkünse, kansere karşı koruma sağlamak için takviyeler kullanmaya çalışmak yerine, sadece beslenme yoluyla karşılamayı hedefleyin.

İlk 6 ay sadece anne sütü kullanıp ve sonra diğer sıvıları ve yiyeceklere geçilmesi en sağlıklısıdır. İlk 6 ay anne sütüyle beslenen bebeklerin diğerlerine oranla aşırı kilolu olma olasılıkları daha düşüktür.

 

 

x

Bilgi Talep Formu

Mesajınız Başarıyla Gönderilmiştir
Mesajınız gönderilirken bir hata ile karşılaşıldı.
Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz
5 Dk içerisinde en fazla 3 gönderim yapabilirsiniz
* Ekibimizin size özel deyatlı bilgi verebilmesi için dilerseniz fotoğrafınızı ekleyebilirsiniz




0 (232) 388 28 88
info@netsclub.com.tr